Tuesday, April 28, 2009

Jika adA yAnG berTAnya tENtang iNSAn YAng BerTudUng LaBuh

Pada pendapat nUR, NUR kagum dengan mereka yang lebih mementingkan pandangan Allah daripada pandangan manusia. sejuk mata menengoknya, kelihatan sopan dan ayu, jauh dalam hati NUR pun menanam tekad dan azam untuk di kurniakan kekuatan supaya dapat mencontohinya..insyaAllah, dengan izin Allah NUR juga akan bertudung labuh, mudah-mudahan.
Penat menjadi baik?
Tak penat ke orang hina, main-mainkan kita, kutuk kita, hancurkan hati kite? Tak pernah sekali ke NUR melawan?
Siapa kata NUR tak penat? Kadang-kadang tu ada juga terasa.NUR juga manusia yang lemah. Mungkin NUR tidak pernah di hina, tapi menjadi seorang yang terlalu baik sebenarnya pernah mendedahkan NUR kepada situasi akhirnya NUR di tindas dan di aniaya. Ya, mereka akhirnya menghancurkan hati NUR. NUR juga seorang yang pemaaf dan tak menyimpan dendam, bukan balasan baik yang NUR perolehi-sebaliknya mereka menuduh NUR hipokrit!

Astaghfirullahalazim..Bukan senang nak jadi baik..Memaafkan pun jadi salah. so apa lagi? Takkanlah orang berbuat jahat kita juga harus berbuat jahat? No, it is not me..I dont care if u wanna hurt me but to revenge is not me. Terserah apa orang nak fikir tentang kita yang pasti kita tahu apa yang kita buat adalah betul dan yang penting, keredhaan Allah itu yang paling utama.

"Jika kamu memperoleh kebaikan, niscaya mereka bersedih hati, tetapi jika kamu mendapat bencana, mereka bergembira karenanya. Jika kamu bersabar dan bertakwa, niscaya tipu daya mereka sedikit pun tidak mendatangkan kemudaratan kepadamu. Sesungguhnya Allah mengetahui segala apa yang mereka kerjakan."
[Al-Imran:120]

2 comments:

  1. nana... kema dh jumpa blog nana. nice 2 hv new blogger friend. nice post actually!!~

    ReplyDelete
  2. ske bc post awk...solatjanganlupa@yahoo.com
    add sy ye....
    ni blog sy....http://solatjanganlupa.blogspot.com/
    first time wat blog....tegurlah mana2 yg salah...
    sy budak br blaja....:-)

    ReplyDelete