Monday, March 9, 2009


APA ERTINYA CINTA??

Cinta???? Tidak ada salah pada cinta.Berusahalah menempatkannya pada tempat ,waktu dan sisi yang tepat.


Ya Alah,jika aku jatuh cinta,jagalah cintaku padanya agar tidak melebihi cintaku pada-Mu.


Ya Robbana, jika aku jatuh hati, jagalah hatiku padanya agar aku tidak berpaling pada hati-Mu.


Ya Rabbul Izzati, jika aku rindu, rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalan –Mu.


Ya Allah,jika aku rindu,jagalah rinduku padanya agar tidak lalai aku merindui syurga-Mu..


Ya Allah,jika aku menikamati cinta kekasih-Mu,janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirmu.


Ya Allah,jika aku jatuh hati pada kekasih-Mu,jangan biarkan aku bertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMU.


Ya Allah,engkau mengetahui bahawa hati-hati telah berhimpun dalam cinta pada-Mu,telah berjumpa pada taat-Mu,telah bersatu dalam dakwah pada-Mu,telah berpadu dalam membela syariat-Mu.Kukuhkanlah Ya Allah ikatannya.Kekalkanlah cintanya.Tunjukilah jalan-jalannya.Penuhilah hati-hati ini dengan nurMu yang tidak pernah pudar.Lapangkanlah dada-dada kami dengan limpahan keimanan kepadaMu dan keindahan bertawakal di jalanMU.


Roh semulajadi manusia ingin disayangi dan menyayangi,ingin dikasihi dan mengasihi serta ingin dicintai dan mencintai.Oleh kerana itulah,mencintai makluk selalu mengecewakan kita sekalipun bukan satu kesalahan.Jadi jangan meminta atau menagih atau mengharapkan sangat untuk mecintai manusia atau dicintai oleh manusia walaupun ia tidak salah.Cinta itu tidak abadi.

Sebaliknya, berilah dan terimalah cinta yang kekal abadi.Ituulah cinta agung namanya.Iaitu cintakan Allah yang maha Agung.Inilah cinta yang hakiki,yang sejati,yang kekal abadi dan membawa kebahagiaan di dunia dan kebahagiaan di akhirat.Cintakan Allah ini tiada tandingan dan bandingannya.Mungkin daripada jutaan manusia,hanya seseorang yang memburunya.


Kalau seseorang itu telah mencintai Allah, walaupun seluruh makhluk memusuhinya atau membencinya,mnamun dia tetap mendapat kebahagiaan dan ketenangan.Sesiapa yang menjadikan tuhan sebagai cinta agungnya,amat beruntunglah hidupnya di dunia dan akirat…




Hehe..kempen xnak couple...jom sama-sama join!!

No comments:

Post a Comment